Magnetisch transport

14-11-2014
2 keer bekeken

Wij hebben voor mobiliteit gekozen. Omdat we vonden dat er teveel problemen in het verkeer voorkwamen. Zoals botsingen, files, of mensen die in slaap vallen. Nu word je op de snelweg vanzelf getrokken waar je heen wilt, en daarbij, je mag bellen in de auto, en je hoeft heel weinig te tanken omdat je alleen maar het stuk naar de baan moet rijden. Dit idee hadden we al ver van tevoren bedacht. We hoefden alleen maar de details erbij te plaatsen. Daar wisten we ook al van hoe we het gingen doen. We

Locatie

Plaats
Oosterhout

School
Mgr Frencken College

Deelnemers

Klas
2

Groepsnaam
2BA

Groepsleden
Ali Eren Yazici, Jesse Smeets, Benthe Gadet

Naam docent
Edit Derix

Project

Thema
Mobiliteit

Probleemstelling
Wij hebben voor mobiliteit gekozen. Omdat we vonden dat er teveel problemen in het verkeer voorkwamen. Zoals botsingen, files, of mensen die in slaap vallen. Nu word je op de snelweg vanzelf getrokken waar je heen wilt, en daarbij, je mag bellen in de auto, en je hoeft heel weinig te tanken omdat je alleen maar het stuk naar de baan moet rijden. Dit idee hadden we al ver van tevoren bedacht. We hoefden alleen maar de details erbij te plaatsen. Daar wisten we ook al van hoe we het gingen doen. We

Oplossing
Als men naar een andere stad moet, rijdt men gewoon naar het plein voor de snelwegen. Daar gaan auto’s stuk voor stuk door een van de poortjes heen. Daar voert men in naar welke stad ze willen gaan. De machine is zó in gesteld, dat het zegt naar welke baan je moet rijden. Op die baan word je met behulp van een ander persoon recht op de baan gezet. Onder de auto heb je een zeer sterke magneet. Op de baan liggen rem segmenten en vooral magneten. Die magneten kunnen net als bij een achtbaan aan en uit gezet worden. Een magneet gaat aan, als de auto boven of net voor de magneet is, gaat het uit en trekt de volgende magneet de auto verder. Zo komt de auto op een hoge snelheid. Twee auto’s moeten voldoende afstand van elkaar af hebben (rond de 10 meter). Een auto heeft ook een plat, ijzeren verticale, plak. Onder de auto zitten. Die twee blokken kunnen naar elkaar toe, en uit elkaar. Als die klaarstaat voor een auto staan ze open. Als de auto eraan komt. Gaan ze dicht, zodat die ijzeren plak ertussen komt. Dat zorgt voor wrijving en het verminderen van de snelheid. Zo zijn er een stuk of tien achter elkaar. Zo remmen ze totdat de auto stilstaat. Men gaat van de rails af en rijdt verder naar zijn bestemming. Aan het eind hebben we nog zonnepanelen toegevoegd aan het ontwerp, die de toren energie geven om de banen te besturen.

Afbeeldingen

Mobiliteit

X (voorheen Twitter)

Op de kaart

Een momentje...

Katalys

Postadres 
Postbus 33 
6800 LE Arnhem
Bezoekadres 
Amsterdamseweg 13
6814 CM Arnhem
Contact
E artcadia@arcadis.com
T 026 44 55 146
Routebeschrijving

Partners

 

Facebook

 

 

 
Cookie-instellingen