Energie, een kleine moeite met maximaal effect.

29-11-2015
91 keer bekeken 1 reacties

Hoe wordt omgegaan met energie in onze stad? Hoe zorgen we ervoor dat we geen energie verspillen? En hoe kunnenwe enkel nog met propere energiebronnen werken zonder de volgende generaties op te zadelen met problemen die wij hebben veroorzaakt

Locatie

Plaats
Gent

School
IVG school

Deelnemers

Klas
1A

Groepsnaam
milieu en ruimte

Groepsleden
*

Naam docent
Ellen Scharmin

Project

Thema
Milieu en Ruimte

Probleemstelling
Hoe wordt omgegaan met energie in onze stad? Hoe zorgen we ervoor dat we geen energie verspillen? En hoe kunnenwe enkel nog met propere energiebronnen werken zonder de volgende generaties op te zadelen met problemen die wij hebben veroorzaakt

Oplossing
Kernenergie is zo achterhaald en uit den boze in 2080. Net als het gebruik van fossiele brandstoffen behoort dit tot het verleden; We zorgen er met zijn allen voor dat we zo weinig mogelijk energie verspillen én we gebruiken vooral natuurlijke bronnen zoals wind, water en zon.

Toegevoegde bestanden

Milieu en Ruimte

Reageren

Op de kaart

Een momentje...
Log in om te reageren.
Een momentje...

Mike Van Acoleyen, Arcadis Belgium

06-01-16 om 14:09

Mooie stijlvolle presentatie, creatieve ideeën (de ene al wat haalbaarder dan de andere). Vooral dat idee om energie te halen waar hij zit, bijvoorbeeld hoog in de lucht waar de wind harder waait, en dat zonder hoge pilonen voor windmolens, vind ik een sympathiek gedacht.

Volgende keer finale...

Katalys

Postadres 
Postbus 33 
6800 LE Arnhem
Bezoekadres 
Amsterdamseweg 13
6814 CM Arnhem
Contact
E artcadia@arcadis.com
T 026 44 55 146
Routebeschrijving

Partners

 

Facebook

 

 

 
Cookie-instellingen