Alternatieve metro

01-12-2015
2 keer bekeken 7 reacties

Ons project is bedoelt voor mensen die in verstedelijkte gebieden veel gebruik maken van het openbaar vervoer en de auto. . Een doelgroep is niet echt vast te stellen, omdat allerlei beroepsgroepen, scholieren, toeristen, forenzen etc. veel gebruik maken van de metro, bus en auto en dus later ook van ons nieuwe systeem dat in de huidige gangenstelsel van de metro aangelegd wordt. Een soort alternatieve metro. De vermindering van wachttijden/ vertraging/ opstopping/ gebruik fossiele brandst

Locatie

Plaats
Zetten

School
Hendrik Pierson College

Deelnemers

Klas
VH 2.2

Groepsnaam
alternatieve metro

Groepsleden
Marijn Bunt, Daniek van Zundert, Anne Sorbi, Carmen Frederiks, Soufyen El Amrani, Rimmer de Vries, Aris van Deelen,

Naam docent
Ans Janssen

Project

Thema
Milieu en Ruimte

Probleemstelling
Ons project is bedoelt voor mensen die in verstedelijkte gebieden veel gebruik maken van het openbaar vervoer en de auto. . Een doelgroep is niet echt vast te stellen, omdat allerlei beroepsgroepen, scholieren, toeristen, forenzen etc. veel gebruik maken van de metro, bus en auto en dus later ook van ons nieuwe systeem dat in de huidige gangenstelsel van de metro aangelegd wordt. Een soort alternatieve metro. De vermindering van wachttijden/ vertraging/ opstopping/ gebruik fossiele brandst

Oplossing
Lopende banden met druksensoren die energie opwekken Ons project bestaat uit voor nu hele nieuwe dingen nl lopende banden in plaats van metrotreinstellen in de bestaande gangenstelsels van de huidige metro.. De lopende banden hebben verschillende snelheden , je kunt zelf bepalen welke snelheid je wilt gebruiken, van 5km tot 15 km. Aan elke kant bevindt zich 5 loopbanden, met 2 zij -perrons en een midden perron. De snelheden bouwen op en kan je zien aan de verschillende kleuren; donker grijs met rode poppetjes = 15 km, licht grijs met gele poppetjes = 10km en wit met groen poppetjes = 5km. Onder de loopbanden bevinden zich platen met druksensoren die energie opwekken. Omdat er de hele dag door mensen gebruik maken van de loopbanden leveren deze ook voldoende energie om zichzelf draaiende te houden. Alle mensen hebben een ingebouwde chip die automatisch de route registreert en afrekent. In een digitale armband kun je je bestemming inspreken en tijdens de reis wordt aangegeven waar je op een andere “lijn” moet overstappen en hoe lang je onderweg bent per verschillende loopband/ snelheid.

Afbeeldingen

Milieu en Ruimte

Reageren

X (voorheen Twitter)

Op de kaart

Een momentje...

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...

To

12-01-17 om 18:18

Leuk, maar wat als je aan de rechterkant van het perron staat,en de tegenovergestelde kanton wil gaan als de band voor je, wil je niet banden oversteken, en hoe zit het met bochten, en dit kost meer dan metro's, en wat als er nou iemand is gevallen en de knop zit 2 banden verder?etc, etc, etc

Anoniem

23-11-16 om 8:48

Als je zelf kan kiezen hoe snel de band gaat, krijg je dan geen ruzie met andere mensen die sneller of langzamer willen? En met een metro ben je sneller waar je wilt zijn. Misschien een idee om hier stoepen van te maken in plaats van metrolijnen?

Anoniem

17-11-16 om 14:35

Hebben jullie nagedacht over de snelheid en het energieverbruik? wat een poep idee!

rimmer

16-12-15 om 20:57

de banden zijn zijn breed genoeg om over te stappen dat is berekend

rimmer

16-12-15 om 20:57

de banden zijn zijn breed genoeg om over te stappen dat is berekend

Theo Meijer

14-12-15 om 14:52

Ongeveer dezelfde soort lopende banden die je op Schiphol ook wel ziet om jezelf door de lang hallen te transporteren. Handig dat je door telkens over te stappen op een andere band sneller of juist weer langzamer gaat. Je moet wel van tevoren afspreken of iedereen blijft staan of lopen op de band want even iemand inhalen gaat niet.

Pieter

02-12-15 om 9:19

leuk idee

Katalys

Postadres 
Postbus 33 
6800 LE Arnhem
Bezoekadres 
Amsterdamseweg 13
6814 CM Arnhem
Contact
E artcadia@arcadis.com
T 026 44 55 146
Routebeschrijving

Partners

 

Facebook

 

 

 
Cookie-instellingen