Ons project is bedoelt voor mensen die in verstedelijkte gebieden veel gebruik maken van het openbaar vervoer en de auto. . Een doelgroep is niet echt vast te stellen, omdat allerlei beroepsgroepen, scholieren, toeristen, forenzen etc. veel gebruik maken van de metro, bus en auto en dus later ook van ons nieuwe systeem dat in de huidige gangenstelsel van de metro aangelegd wordt. Een soort alternatieve metro.
De vermindering van wachttijden/ vertraging/ opstopping/ gebruik fossiele brandst
Locatie
Plaats
Zetten
School
Hendrik Pierson College
Deelnemers
Klas
VH 2.2
Groepsnaam
alternatieve metro
Groepsleden
Marijn Bunt, Daniek van Zundert, Anne Sorbi, Carmen Frederiks, Soufyen El Amrani, Rimmer de Vries, Aris van Deelen,
Naam docent
Ans Janssen
Project
Thema
Milieu en Ruimte
Probleemstelling
Ons project is bedoelt voor mensen die in verstedelijkte gebieden veel gebruik maken van het openbaar vervoer en de auto. . Een doelgroep is niet echt vast te stellen, omdat allerlei beroepsgroepen, scholieren, toeristen, forenzen etc. veel gebruik maken van de metro, bus en auto en dus later ook van ons nieuwe systeem dat in de huidige gangenstelsel van de metro aangelegd wordt. Een soort alternatieve metro.
De vermindering van wachttijden/ vertraging/ opstopping/ gebruik fossiele brandst
Oplossing
Lopende banden met druksensoren die energie opwekken
Ons project bestaat uit voor nu hele nieuwe dingen nl lopende banden in plaats van metrotreinstellen in de bestaande gangenstelsels van de huidige metro.. De lopende banden hebben verschillende snelheden , je kunt zelf bepalen welke snelheid je wilt gebruiken, van 5km tot 15 km. Aan elke kant bevindt zich 5 loopbanden, met 2 zij -perrons en een midden perron. De snelheden bouwen op en kan je zien aan de verschillende kleuren; donker grijs met rode poppetjes = 15 km, licht grijs met gele poppetjes = 10km en wit met groen poppetjes = 5km.
Onder de loopbanden bevinden zich platen met druksensoren die energie opwekken. Omdat er de hele dag door mensen gebruik maken van de loopbanden leveren deze ook voldoende energie om zichzelf draaiende te houden.
Alle mensen hebben een ingebouwde chip die automatisch de route registreert en afrekent.
In een digitale armband kun je je bestemming inspreken en tijdens de reis wordt aangegeven waar je op een andere “lijn” moet overstappen en hoe lang je onderweg bent per verschillende loopband/ snelheid.