Wij vinden dat er te veel spullen weggegooid worden na een ramp. Bijvoorbeeld bij een aardbeving, huizen storten in en de kapotte bakstenen worden weggegooid. Dat vinden wij jammer want het is gewoon herbruikbaar! Daarom hebben wij besloten om te gaan recyclen.
Locatie
Plaats
Oosterhout
School
MGR Frencken College
Deelnemers
Klas
2BA
Groepsnaam
2BA groep 2
Groepsleden
Daniƫl, Thijs, Eminy en Yvonne
Naam docent
E. Derix
Project
Thema
Gebouwen
Probleemstelling
Wij vinden dat er te veel spullen weggegooid worden na een ramp. Bijvoorbeeld bij een aardbeving, huizen storten in en de kapotte bakstenen worden weggegooid. Dat vinden wij jammer want het is gewoon herbruikbaar! Daarom hebben wij besloten om te gaan recyclen.
Oplossing
Onderzoeken: wij hebben onderzoek gedaan naar bamboe, lego, rampen en recyclen. Bamboe willen we gebruiken voor de stevigheid omdat bamboe de stevigste plant op aarde, erg goedkoop, en milieu vriendelijk is. En lego, omdat het grote lego blokken worden van gerecycled materiaal. We bouwen de huizen net als lego.
We hebben onderzoek gedaan naar rampen omdat we de kapotte spullen die veroorzaakt worden door rampen willen recyclen. En daarvoor moeten we weten welke rampen er zijn en wat ze doen en wat voor schade ze veroorzaken. We willen die kapotte spullen recyclen door ze samen te voegen tot een grote legoblok. De legoblokken zorgen ervoor dat je snel kan bouwen.
Oplossing: wij hebben bedacht dat we de kapotte spullen samenvoegen tot een grote baksteen in de vorm van een legoblok. In de legoblok zit bamboe zodat ze erg stevig vastzitten. Je bouwt de stenen gewoon op net als lego en je hebt geen cement nodig! Daardoor zijn de huizen stevig maar toch goedkoop. Zo recycle je de kapotte spullen.