In de wereld wordt er niet optimaal gebruik gemaakt van water en van elektriciteit. Straks raakt al het drinkwater op of slaan de elektriciteit-centrales helemaal op hol.
Is er later wel genoeg schoon water en elektriciteit voor iedereen?
Locatie
Plaats
Wijk bij Duurstede
School
Revius Lyceum Wijk bij Duurstede
Deelnemers
Klas
H22
Groepsnaam
kolenstokers
Groepsleden
Mees van Velsen, Mart de Boer, Bas van Rooijen, Bjorn van Straalen, Remco Schimmel
Naam docent
Tamar Clasquin
Project
Thema
Water
Probleemstelling
In de wereld wordt er niet optimaal gebruik gemaakt van water en van elektriciteit. Straks raakt al het drinkwater op of slaan de elektriciteit-centrales helemaal op hol.
Is er later wel genoeg schoon water en elektriciteit voor iedereen?
Oplossing
Ons groepje heeft bedacht dat we van al je douche water je huis laten verwarmen.
Al het water komt in een buis en wordt dan weer verwarmd naar 90 graden. Dat kan je weer gebruiken voor (vloer)verwarming, etc. Als je het via de douche doet dan hoef je niet van 0 graden naar 90 graden maar kost het dus ook gelijk minder energie omdat het van 30 naar 90 graden gaat. Als het minder energie gebruikt zijn de kosten van je energierekening lager en is het dus duurzaam. De energie waarvan anders het water wordt verschoond, is ook niet meer nodig want je hergebruikt het water.